Sabtu, 31 Oktober 2015

Allah Melihat Kita

بسم الله

Saya tidak mahu blog ini dikaitkan dengan mana-mana komuniti  masyarakat pekerja   yang mendiami di compound kami di Abu Hamur yang berlokasi di belakang Dar As-Salam Mall oleh kepantasan kemudahan akses pelbagai kemudahan dari jalur  fiber optik.


Kepantasann jalur lebar ini telah dikesan mewujudkan pertindihan tempat yang sering mengelirukan kami apabila satelite gagal melokasikan dengan tepat lokasi-lokasi yang sangat diperlukan untuk pengesahan peta di talian internet dan jaluran gelombang.
 
Kediaman sah kami ialah Unit 6 - Beverley Hills Garden 11, Abu Hamur di 

Al-Mamoura kira-kira 20 kilometer dari ibu negara Qatar, Doha.


Ini perlu dijelaskan kerana kedapatan beberapa 'compound' yang beralamatkan Beverley Hills Garden bermula dari Beverley Hills Garden 1, Garden 2, Garden 3, Garden 4, sehinggalah Beverley Hills Garden 12 dan 13 jika saya tidak silap (kerana pernah melihatnya ketika memandu jalan-jalan di sekitar Al Maamoura dan Al-Waab.



Apabila kekal ketepatan lokasi diabaikan oleh pengesanan dari GPS alat-alat komunikasi serta fiber optik ia upaya menjadi titik kepada penularan fitnah.



"Diwajibkan atas kamu berperang (pada jalan Allah) sekali pun kamu membenci peperangan itu."



Ya, amat meletihkan apabila perlu berperang bersendirian bagi menangkis ketidak tepatan bacaan lokasi menerusi bacaan teleportasi menerusi talian digital yang kini diparahkan oleh penggunaan telefon bimbit yang menghalunisasikan kewujudan sesetengah pihak yang bertindak sebagai pengawal.



Ianya sangat bahaya apabila keluasan persegi yang dijadikan sasar semakin meluas bagi pengintipan menerusi gelombang yang mewujudkan kesan psikologi ke atas kehidupan ummat manusia yang perlu bersiap sedia berdepan dengan realiti ketidak terlihatan para syaitan yang menjadi batalion dajjal malah usaha-usaha untuk melahirkan 'penyelamat atau messiah' yang tidak beriman.


Adalah satu kesalahan jika dibenarkan pihak di luar lingkaran fikrah muslim membenarkan istilah perang diberikan penakrifan yang sama seperti pendudukan Amerika di Vietnam atau Afghanistan dan Iraq misalnya dan
 seperti pendudukan tentera British di Falkland atau tentera Rusia di Afghanistan.



Pengawalan jarak jauh yang sering tersasar ini sangat tidak adil apabila pihak keselamatan bagi negara tertentu menggunakannya ke atas individu awam yang tidak melakukan kesalahan seperti yang berlaku di Palestein dan Syria yang tidak pernah dianjurkan untuk mereka diberikan ganti rugi serta pampasan di atas kehilangan harta benda dan nyawa apabila mereka bukan anggota tentera yang bersenjata.




Peperangan ke atas kejahiliahan untuk iman menjadi hala tuju insan berpradigma adalah jihad di zaman moden dekad 21 ini yang sepenuhnya dikuatkan oleh akidah yang menghayati zat Penciptanya tanpa tertakluk kepada sandaran akal semata-mata.




Peperangan ke atas fikiran yang tidak mampu menubuwwahkan wahyu-wahyu Allah ke atas  akal, minda, mental dan intelektual meski pun rohani dan emosi serta jasmaninya waras dan sihat merupakan cabaran yang perlu ditangani oleh generasi muda yang tidak  sepenuhnya memahami makna menjadi muslim setelah menerima islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan