Sabtu, 18 April 2015

Terlupa Lalu Teruja

Wednesday, September 27, 2006



Santunan minda menceria jiwa terpegun sukma tatkala diri menekan kesungguhan agar Andalusia menjadi replika, terawang di fikir dipejam mata jantung pula merenyut... berbudi kiranya Andalus di benua Tudor dan haruman segar Tulip yang beranika warna...

Terpaku renyah di mata akal merayau menyelinap berorientasi menepis renyuk untuk reparasi agar tidak terjadi repatriasi... kerana yang pasti repetisi antara proses yang melelahkan...

Lalu pancarkanlah bual yang tidak bercela seperti misalnya tanpa puji dan puja tidak juga jika bersama caci yang cela... harus tidak meruntuh apa yang dibina ... kombinasi urai untuk cantum... jernih untuk resapan bersih mendekati yang berjarak menghimpun yang berselerak.

Agar bungkah yang bersegi dapat di dimensikan dengan harapan moga terbundar juzuk-juzuk dek terlalai ia di cerakinkan. Cerbis celaan biarlah sekadar sebagai kicauan siulan si ceriwit yang merungut bukan tanda cerewet,sekadar hanya membenarkan hukum hak bebas diri hadirnya bersama demokrasi.


Rempuhan para delegasi mendelik mata hitam yang berseri putih tatkala demam bervirus tidak kebah telah berabad lama... kerana hubungan yang sekadar melepasi hajat naluri... lantas perlu di orak langkah agar hidup berdestinasi lebih produktif serius untuk sentiasa kreatif. 
Aktif dalam acara kebajikan beriring mulia budiman
yang dermawan agar sosial tidak terlepas dari lingkungan politik dan ekonomi sehingga individu tidak lagi hidup menyendiri.

Mengarah dengan niat untuk melaksanakan penyerahan diri agar selamat duniawi dan ukhrawi.
 Jujur adalah juara amanah kerana yakin Islam agama yang berperanan sebagai pencetus ketentuan yang menyeimbangkan kehendak dan tanggung jawab jiwa manusia.

Setelah sekian lamanya generasi saling dilahirkan, pengalaman yang bagaimanakah upaya menambah maju darjat manusia? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan